Légy trendi az edzőteremben is!

Futáshoz - víz- és szélálló dzseki

Rossz idő nincsen, csak rossz felszerelés - ha szeretsz vagy szeretnél futni, ősszel imádni fogod a színekbe borult tájat. A hűvös, az eső vagy a szél ne tartson vissza! Míg nyáron elég akár egy sportmelltartó és egy sort a futócipő mellé, ősszel rétegesen kell öltözködnöd a futáshoz. Ez azt jelenti, hogy úgy kell felöltöznöd, hogy indulásnál egy kicsit még fázz is, de 5-10 perc múlva már jól érezd magad a bőrödben: ne fázz, de ne legyen meleged se. A vízálló futócipőn, a hosszú futónadrágon kívül viselj speciális, hosszú ujjú aláöltözőket, amelyeket úgy fejlesztettek ki, hogy elvezessék a nedvességet a testről, nehogy megfázz. Hűvös, szeles időben legyen rajtad egy víz- és szélálló dzseki, ami védi a derekad és a nyakad is. Fontos, hogy tudj kényelmesen mozogni, a zipzár pedig kicsit se zavarjon - ne dörzsölje a bőröd, ne is érjen hozzá. Azért fontos, hogy zipzáras legyen a dzseki, mert így könnyen állíthatod, mennyire legyen nyitva elől - attól függően persze, hogy mennyire van meleged.

Bárhol is futsz, érdemes olyan dzsekit választanod, amelyen van fényvisszaverő csík a láthatóság érdekében. A vásárlásnál figyelj az egyéni igényeidre - például milyen és hány zsebre van szükséged és ezek hol helyezkednek el. A praktikus rejtett zsebek nagyban megkönnyítik az életed.

 

Szabadtéri mozgáshoz - övtáska vagy hátizsák

A sport és a divat is két olyan iparág, amely hajlamos arra, hogy haszontalan termékeket állítson elő. Akad jó néhány olyan sportos "csecsebecse" is, amely első látásra nélkülözhetetlennek tűnik és szép is, csak éppen nem hasznos. A különböző sportkiegészítők közül viszont kifejezetten jól jönnek az őszi sétához, biciklizéshez, gyalogláshoz, túrázáshoz, de a futáshoz is a különböző övtáskák vagy könnyű hátizsákok. Ezeket úgy alakították ki, hogy egyenletesen oszoljon el a súly a derekadon vagy a hátadon. Az övtáskákra csatolva különböző hevederek segítségével egy-két kulacsot is magaddal tudsz vinni.

 

Minden edzéshez - sportmelltartó

A jó sportmelltartó nemcsak puha és kényelmes, hanem erős, tartást ad a melleknek, a vállpántjai állíthatók. Mozgás közben a merevítővel ellátott, szivacsos melltartók nagyon kényelmetlenek, nem csoda, ha legszívesebben letépnéd őket magadról. Melltartó nélkül viszont soha ne sportolj, mert az állandó ugrabugrálás, hajlongás, mozgás miatt a mell érzékeny kötőszöveteit nagy terhelésnek teszed ki. Fontos megjegyezned, hogy a mellméret ez esetben nem számít, kismellűek ugyanúgy terhelik a mozgással a mellüket. A jó sportmelltartó anyaga olyan, amely elvezeti a nedvességet, hagyja lélegezni a bőrt. Választáskor egyrészt figyelj a helyes méretre, mert ugyanúgy, mint a hétköznapi melltartók esetében, csak a megfelelő méret ad megfelelő tartást. Azt se felejtsd el, hogy vannak könnyű, közepes és erős tartást biztosító sportmelltartók, amelyeket különböző sportágakhoz ajánlanak a szakemberek. Értelemszerűen minél nagyobb terhelésnek van kitéve a mell, annál erősebb tartásra van szükség: míg például a jógához elég a könnyű tartás, addig a labdajátékokhoz elengedhetetlen az erősen tartó alsónemű.

Ha nagyok a melleid a sportmelltartó fölött viselj egy sporttopot is, így még tovább csökkentheted a mellek rázkódását!