Zöldbarát márkák a WestEnd-ben

Adidas

2012-ben az Adidas piacra dobott egy ötvenezer darabos, limitált szériás pólókollekciót, amelyet az úgynevezett DryDye technológiával készítettek. Ez egy olyan színezőeljárás, amelyben 50%-kal kevesebb kémiai anyagot használnak fel, és a gyártás 50%-kal kevesebb energiát őröl fel, mint a hagyományos módszerek esetében. 2012 óta egyre több ruhánál használják ezt a módszert, így nem csak maguknak takarítanak meg pénzt, de a környezetet is óvják.

Levi's

A ruhamárka Waste < Less kollekciójának készítésénél 20%-ban olyan anyagot használnak fel, amely emberi hulladékból készül. Ez általában újrahasznosított műanyagüvegeket jelent, melyek rendkívül károsak a környezetre, így nagyon fontos redukálni a természetben való jelenlétüket. 2013-ban 11,9 millió palackot használtak fel Levi's ruhák elkészítéséhez, ami a szárazföldi környezet mellett az óceánok épségét is megvédi.

 

H&M

A nálunk egyik legnagyobb fast fashion márkának is vannak környezetvédelmi törekvései. A H&M Conscious kapcsán a cég például 78%-ban csak megújuló energiát használ a gyártáshoz, 2014-hez képest pedig 56%-kal kevesebb károsanyag-kibocsátást regisztráltak egész 2015-ben. 2016 elején a H&M társult a WWF-hez, hogy együtt még lejjebb tornázzák a szén-dioxid-kibocsátást nem csak a ruhamárkánál, hanem más cégek esetében is. Nem utolsó sorban, használ ruhákat vesznek be, hogy újrahasznosíthassák őket.

 

C&A

A ruhamárka még kishal a cápák között, de már tesz lépéseket afelé, hogy a fenntartható divat útjára lépjen. Környezetbarát törekvéseit elsősorban a fenntartható pamutültetvényekre koncentrálja, és egy egész honlapot szentel annak, hogy ezt be is bizonyítsa. A C&A képviselői gyakran járnak a fenntartható divattal kapcsolatos konferenciákra is, így valószínűleg nem kell már sokat várni arra sem, hogy saját, igazán környezetbarát kollekcióval álljanak elő.