Tallér Virág 2 éve koordinálja a Westend beruházásait. A jelenleg futó 5 éves tervvel a koronavírus-járvány ellenére is jól haladnak, minden projekt megvalósulni látszik. Zajlik a digitalizáció, zöld beruházásokra készülnek, megújul a food court és év végén teljes egészében megnyílik a vendégek előtt a Crowne Plaza a Westend épületében. Korábbi, jelenleg zajló és jövő évi tervekről is beszélgettünk.
Mi vagy mik voltak az elmúlt évek legsikeresebb, legfontosabb projektjei?
4 éve elindult egy komoly beruházási program, aminek összességében a Westend fejlesztése a célja. Ennek első nagyobb állomása – amit a vásárlóközönség is érzékelhetett – az arculati megújulás és az új logó volt 2019 végén. Ez a logóváltás tudatosíthatta a látogatókban, hogy a Westendben átalakulás kezdődött. Bár az ezt megelőző években is voltak már különböző beruházások – például gépészeti és elektromos rendszereket érintő fejlesztések–, de ezek a logóváltással, arculati megújulással ellentétben a háttérben zajlottak.
Ez a beruházási program bőven túlmutat a külső változásokon. Elindult ugyanis egy digitalizációs folyamat is, ennek első állomása a Westend App volt, ami 2019-es bevezetésekor a bevásárlóközpontok piacán egyedülálló volt Magyarországon.
Milyen fejlesztések zajlanak jelenleg a fentieken túl?
Az előbb már említett beruházási program részeként tavaly elkezdődött a Westend épületében található hotel átalakulása is. A korábban Hiltonként üzemelő szálloda 2021-től kezdődően a Crowne Plaza nevet viseli, az InterContinental Hotels csoport tagjaként. A hotel felújításának első fázisa lezajlott, a tervek szerint az idei év végén a teljes hotelt átadhatjuk a vendégeknek.
Emellett folyamatosan vannak kisebb és nagyobb gépész és elektromos felújítások. Például a bevásárlóközpontban idén cseréltük le az utolsó folyadékhűtő egységet, ezzel együtt zajlik a hűtési rendszer megújítása is, az irodaházban pedig a mosdóblokkok felújítása, illetve idén elkezdődött az álmennyezet korszerűsítése is.
Voltak, vannak kihívások ezek megvalósításában? Ha igen, mi volt a legnagyobb kihívás, és hogyan sikerült kezelni?
Egy több mint 20 éves épületben rengeteg kihívással találkozik az ember. Ebben a folyamatosan üzemelő, nyitva tartó épületben nem egyszerű meglévő rendszerekbe belenyúlni, és azokkal dolgozni. Szerencsére a műszaki csapatunk kiváló szakemberekből áll, és eddig minden problémát sikerült megoldani. A legtöbb kihívást az elmúlt években talán a Crowne Plaza projekt tartogatta számunkra. Ezt a járvány alatt kezdtük el, és például a bontáskor derült ki, hogy néhol vizesednek a falak, amire természetesen azonnali megoldás kellett, de a 20 éves vízhálózat cseréje is szükséges volt. Ezekkel előre nem lehet kalkulálni, így jó problémamegoldókészséget igényel a kezelésük.
Kihívásokról beszélve... Hogyan hatott a fejlesztési döntésekre a pandémia?
A pandémia hatása elsődlegesen az ütemezésben jelent meg és okozott nehézségeket. A 2019-re és 2020-ra szánt projekteket át kellett szervezni, de helytálltunk a válság kezelésében, szerencsére egy projektünket sem kellett feladnunk, legfeljebb újraidőzítenünk.
Visszatérve a Westend fejlődésére, megújulására: vannak látható és kevésbé látható fejlesztések is. Beszéljünk egy kicsit arról, amiket szabad szemmel is láthatnak a vásárlók. Az idei évben melyek voltak ezek?
Szerencsére idén is széles körben tudtunk projektekbe kezdeni. Az irodaházban felújítottuk a mosdókat, átadtuk a Crowne Plaza egy szeletét a vendégeknek, és elindítottuk a parkolási applikációt is. Utóbbinak hála egy ideje már sokkal egyszerűbb és zöldebb (papírmentesebb) nálunk mind a parkolás, mind a díj rendezése. Ezeken túl az álmennyezet felújításával egyidejűleg áttértünk a LED-es világítótestek használatára, amely sokkal kellemesebb fényhatást biztosít, és használatuk sokkal gazdaságosabb, fenntarthatóbb.
És melyek voltak azok, amiknek a látogatók csak jótékony hatását érezhették, de nem láthattak be a színfalak mögé?
Felújítottuk a mozgólépcsőket és a hűtési rendszert is. Lecseréltük az irodaház és a bevásárlóközpont hűtőgépeit, és lezajlott a kazáncsere első üteme is, ami elsősorban a bevásárlóközpontot érinti.
Látva, hogy mennyire átívelnek a fejlesztések a különböző épületeken, felmerül a kérdés, hogy pontosan mi az egyes fejlesztésekben a Gránit Pólusnak, mint tulajdonos, és mi a Westendnek a szerepe.
A két cég eléggé összefonódik, de talán leegyszerűsítve a Westend a beruházások megrendelője, a Gránit Pólus pedig az, aki ehhez csapatot biztosít. De minden fejlesztésnél nagyon szoros az együttműködés a két cég között.
Mennyire alapoz egyébként a Westend a fejlesztési terveknél a vásárlói visszajelzésekre, igényekre, és mennyiben játszanak szerepet a nemzetközi trendek?
Teljes mértékben. Folyamatosan nézzük az igényeket és trendeket, és igyekszünk ezeket figyelembe véve alakítani a projektjeinket. Például a közeljövőben elkezdődhet a food court megújítása, ahol már most rengeteg vásárlói igényt beleépítettünk a tervekbe.
Ennek fényében adódik a kérdés: melyik közelmúltbeli fejlesztéseket fogadták a legnagyobb örömmel a vásárlók?
Erre egyértelmű a válasz. A digitalizációt és a logóváltást. Ezek mind jól látható és érzékelhető újítások a vásárlóink számára, és nagyon pozitívak a visszajelzések is (ez felhasználószámban is jól kimutatható).
A digitalizáció egyébként nemzetközi szinten is az egyik legerősebb trend, és büszkén mondhatom, hogy ebben a Westend is élen jár. A Westend App 2019-ben elsőként jelent meg a piacon, az idén debütáló parkoló applikáció, aminek köszönhetően érintésmentesen és gyorsan rendezhető a parkolási díj, pedig szintén úttörő a hazai bevásárlóközpontok között.
És végül, de nem utolsó sorban a jövőről. Mik a rövid távú, illetve hosszú távú fejlesztési tervek, célok?
2022-ben zárul a most futó 5 éves tervünk. A célunk, hogy a pandémiás időszak ellenére is lezárjuk azokat a projekteket, amiket erre az időszakra ütemeztünk. Hosszú távon szeretnénk minél több zöld beruházást megvalósítani, például már most is figyelünk arra, hogy azokat a gépeinket, amik elavultak, már kivétel nélkül energiatakarékosra cseréljük.
Milyen újdonságok várnak jövőre, 2022-ben a Westendbe látogatókra?
Korábban említettem, hogy jelenleg is zajlik a food court újratervezése. A terveink szerint 2022-ben már látható lesz a változás. Emellett több kisebb projektet is szeretnénk elindítani, ilyen például a kamerarendszerünk korszerűsítése, illetve a hűtési rendszer és a tűzvédelmi rendszer fejlesztése.
A 2021-ben elkezdett álmennyezetfelújítást, festést és LED-esítést folytatjuk jövőre is. A parkolóházban felújítjuk a műgyanta burkolatot és a teljes parkolórendszert, a Tetőkertben új bútorokkal készülünk a tavaszi idényre.
Gyűjtsd a pontokat, keresd a kedvezményes kuponokat az Appban!
Letöltöm a Westend Appot