Az első negyedévben 3 új bérlővel és 5 megújult üzlettel is gazdagodott a Westend üzletkínálata, és az elkövetkező hónapokban még 9 új márka érkezik. Utánajártunk, milyen stratégia mentén születnek döntések a felújításokról, fejlesztésekről és költözésekről, és milyen újdonságok várhatóak még 2022-ben a bevásárlóközpontban.
A VÁLTOZÁSOK NAGY RÉSZE MÉG ELŐTTÜNK VAN
Még csak április van, de a Westendben már javában zajlik a tavaszi megújulás. Nemrég nyitott meg legújabb koncepciójával a Vapiano és a McDonalds, új helyre költözött a Mucho Burrito, megnyitott a Cafe Frei City, a Tejmadár és a Fruitisimo flagship pultja is a Westend főbejáratánál.
Cafe Frei City |
De a java csak most jön, a következő hónapokban 9 új márka már biztosan megnyitja üzletét a bevásárlóközpontban, összesen 9000 négyzetméteren.
De nemcsak új üzletek, hanem egy új közösségi tér is várja majd a látogatókat, a ReStore a fenntarthatóságot helyezi majd középpontba.
„A változások nagy része még előttünk van, izgalmas fél évnek nézünk elébe. Azt mondhatom, hogy az elmúlt 5 év, de lehet, hogy a Westend történetének legsűrűbb éve előtt állunk” – véli Nagy Péter, a Westend bérbeadási vezetője.
Nagy Péter, a Westend bérbeadási vezetője |
A STRATÉGIA
„2021 nyarán új, vertikális és horizontális márkapozícionálásra épülő stratégiát dolgozott ki a lízingcsapat. Ez azt jelenti, hogy a Westend különböző emeletei különböző korcsoportokat szólítanak meg, és ügyelünk arra, hogy a hasonló célcsoportot megszólító márkák egy helyre kerüljenek. Mi nem abban hiszünk, hogy tömbösíteni kell az azonos profilú márkákat, hanem abban, hogy az adott pénztárcával rendelkező, illetve adott korcsoportba tartozó vásárló egy helyen találjon meg mindent” – osztja meg Nagy Péter, a Westend bérbeadási vezetője az alapvető irányokat.
De fontos alapelv az is, hogy a lízing döntések a Westend alapértékeit is szolgálják, ezért például a fenntarthatóság is elsődleges szempont.
“Jelenleg is azon dolgozunk, hogy olyan partnerekkel jöjjenek létre szerződések, akik kimondottan újrahasznosított és környezetbarát alapanyagokból készült termékeket forgalmaznak majd, formálva ezzel a vásárlói szokásokat, szemléletmódot.” – teszi hozzá McKie Nikolett, a Westend kiskereskedelmi bérbeadási menedzsere.
McKie Nikolett, a Westend kiskereskedelmi bérbeadási menedzsere |
Ebben a Westend saját projektje nyitja a sort, április 22-én megnyílik a ReStore, a Westend használtruha-gyűjtő helyisége, ahol tematikus gyűjtéseket, jótékonysági akciókat és fenntarthatóságról szóló workshopokat is szervezünk.
De szempont az is, hogy az üzletek minél inkább összhangban legyenek a Westend digitális transzformációs törekvésével, erre jó példa a Vapiano és a McDonalds, ahol már digitális ételrendelő kioszkok üzemelnek, gyorsabbá és kényelmesebbé téve a kiszolgálást.
A megújult Vapiano a Westendben |
ÜZLETNYITÁSOK, KÖLTÖZÉSEK, MEGÚJULÁSOK
A tavasz folyamán a Westendben nyílik meg az ország legnagyobb, flagship Footlocker üzlete. Nem volt kérdés, hogy a világ egyik legjelentősebb sneaker boltjának helye van a Westendben. A nyár végéig teljesen megújuló Starbucks mellett egy új gasztrotér, a Tejmadár is üzletet nyitott. Ők a bevásárlóközpont előtti Promenádot is megtöltik élettel, ugyanis itt is vannak asztalaik.
Tejmadár gasztrotér |
De érkezik a Nike flagship boltja, a Medicover optics, a Mitiszol?, a Drink Station, a Pure Diamonds, a Tea time, valamint a Nomad Bag Store is, ami újrahasznosított anyagokból készült márkás táskákat fog forgalmazni. Hamarosan pedig új koncepcióval nyit újra a Helly Hansen, a GAS és a Lush is. A 2021-es stratégia mentén új helyre költözött a Salamander, a Sony és a Kreatív Hobby. Előbbi üzlet az új, emeleti helyén várakozásaink alapján a prémium márkák közelében nagyobb forgalmat és több bevételt realizálhat.
DIGITÁLIS TRANSZFORMÁCIÓ
„Több éve dolgozunk azon, hogy az üzletek kommunikációja minél jobban eljusson látogatóinkhoz, amennyiben lehetséges, személyre szabva” – emeli ki Nagy Péter, ez a törekvés a már említett digitális transzformáció része a bevásárlóközpont életében. A cél, hogy a vásárlói élmény a lehető legteljesebb legyen, és a Westend ne csak fizikai térben, hanem digitálisan is összekösse az üzleteket a vásárlókkal. Ennek a munkának az eredménye a Westend App például. Az Androidon és iOS-en is működő alkalmazás tartalmazza az üzletekben aktuálisan elérhető kedvezményeket és újdonságokat, navigál az épületen belül, ráadásul a parkolási funkciójával érintés- és parkolójegy mentes parkolást tesz lehetővé, ezzel támogatva a bevásárlóközpont fenntarthatósági törekvéseit.
A JÖVŐ
A járvány miatti megtorpanás már úgy tűnik, a múlté, itthon és egész Európában visszatért az üzletnyitási kedv, bár a bérlők sokkal óvatosabbak, a rövidebb időre kötött szerződések kerültek előtérbe. A Westend az elmúlt években bizonyította, hogy jól tud alkalmazkodni a kiszámíthatatlanabb környezethez is, és minden jelenlegi és leendő bérlővel megtalálta a közös hangot. Mindeközben a lízing csapat folyamatosan monitorozza a vásárlói igényeket is. Újonnan a magyar piacra lépő márkák számára a Westend továbbra is az elsődleges célpont, ahol szívesen bemutatkoznak.
Gyűjtsd a pontokat, keresd a kedvezményes kuponokat az Appban!
Letöltöm a Westend Appot