× Átváltok a Westend applikációra

Keresd üzleteink ajánlatait a Westend Appban!

Mérföldkövek a Westend 25 éves történetében

Mérföldkövek a Westend 25 éves történetében

2024-12-02 14:44:33

A Westend megnyitása óta jelentős szerepet játszik Budapest életében. Az elmúlt 25 évben a bevásárlóközpont folyamatosan fejlődött, hogy lépést tartson a változó fogyasztói igényekkel és a technológiai újításokkal. Ioana Ion, a bevásárlóközpont igazgatója interjúnkban megosztja velünk, hogy milyen stratégiával sikerült a Westendnek megőriznie relevanciáját és vezető pozícióját a hazai piacon.

A bevásárlóközpont 25 éve a budapesti közösség egyik legfontosabb helyszíne. Hogyan alakult ki az a stratégia, amely lehetővé tette, hogy ilyen hosszú időn keresztül megőrizze vezető pozícióját?

Az elmúlt 25 évben a Westend folyamatosan fejlődött a közösség igényeinek megfelelően, ezzel biztosítva relevanciáját és vezető pozícióját. Kezdettől fogva kiemelten fontos volt számunkra a látogatók igényeinek megértése és kiszolgálása, ezért gondosan összeállított bérlői mixet alakítottunk ki, amely változatos vásárlási, gasztronómiai és szórakozási lehetőségekkel teremt befogadó és vonzó környezetet.

A technológiai újdonságok alkalmazásával a vásárlói élményt kényelmesebbé, szolgáltatásainkat személyre szabottabbá tettük, miközben a digitális interakciók is fontos szerepet kaptak. A fenntarthatóság jelentőségét előtérbe helyezve olyan környezetbarát és szemléletformáló kezdeményezéseket valósítottunk meg, mint az újrahasznosítást és a termékéletciklus hosszabbítását fókuszba helyező ReStore üzlet, energiahatékony rendszerek és hulladékcsökkentési törekvések, amelyek összhangban vannak a globális és helyi környezeti célokkal, miközben látogatóinkat környezettudatos gondolkodásra ösztönzik.

Az évek során gazdasági kihívások, technológiai fejlődés és változó fogyasztói szokások között haladtunk előre agilitással és stratégiai előrelátással. Közösségi elkötelezettségünk, innováció iránti szenvedélyünk és kiválóságra törekvésünk tette a Westendet Budapest vásárlási és társadalmi életének meghatározó szereplőjévé.

 Van olyan történelmi mérföldkő vagy kiemelkedő kampány, amelyet példaként említene az elmúlt 25 évből?

Az elmúlt 25 év során a Westend számos mérföldkövet ért el és olyan kezdeményezéseket indított, amelyek által több lett, mint egy bevásárlóközpont – igazi élmény- és közösségi térré vált. Kiemelkedő példa erre az ikonikus Niagara-vízesés, amely a Westend meghatározó szimbóluma a kezdetektől fogva, de ide sorolhatjuk a december közepén kapuit megnyitó PIXIM-et is, amely immerzív élményt kínálva nyitja meg a valóság új dimenzióit.

A fenntarthatóságot és a környezeti szemléletformálást támogatja a Restore kezdeményezésünk, amely a Westend tetőkertje és zöldterületei által is képviselt ökoszemléletet erősíti. Ez a program hangsúlyozza a bevásárlóközpont környezettudatosságának fontosságát, miközben gyakorlati példákkal inspirálja a látogatókat a természettel való harmonikus életmódra.

A közösségépítés jegyében bevezettük a Food&Friends koncepciót, amely a gasztronómiát társasági élményekkel ötvözi. Ez a kezdeményezés tökéletesen tükrözi a Westend közösségi elkötelezettségét, és megmutatja, hogy egy bevásárlóközpont hogyan válhat olyan hellyé, ahol emberek összegyűlnek, étkeznek, és maradandó élményeket szereznek.

Az elmúlt 25 évben ezek az elemek szervesen illeszkedtek a Westend stratégiájába, erősítve annak ikonikus pozícióját a város szívében.

 Hogyan illeszkedik a Westend zöld szemlélete a vállalat hosszú távú terveibe?

A fenntarthatóság a Westend alapvető stratégiájának sarokköve és hosszú távú jövőképének fontos eleme. Az energiahatékony megoldások – például LED világítás, vízoptimalizálás – mellett a zöldterületek bővítése és a tetőkert fenntartása is kiemelt prioritás. Különösen figyelemreméltó, hogy a Westend energiaellátásának több mint 60%-a megújuló, zöld energiából származik, ami világosan tükrözi elkötelezettségünket a fenntarthatóság iránt.

Ezek a kezdeményezések nemcsak a környezetvédelem terén jelentenek előrelépést, hanem példát is mutatnak a felelős városfejlesztésben, ösztönözve a városi közösséget a tudatos cselekvésre.

Milyen innovációkat vagy technológiai fejlesztéseket vezettek be a vásárlói- és ügyfélélmény javítása érdekében?

A Westend számos innovációval és technológiai fejlesztéssel gazdagította a vásárlói élményt, miközben támogatást nyújt a látogatók és az üzletek számára. Az utóbbi években külön figyelmet fordítottunk arra, hogy erős digitális platformokat alakítsunk ki, amelyek nemcsak az üzletek megtalálását könnyítik meg, hanem interaktív kapcsolatot is teremtenek a látogatók és a központ között.

A Westend mobilalkalmazása például valós idejű frissítéseket, személyre szabott ajánlatokat és eseményekről, szolgáltatásokról szóló információkat nyújt, leegyszerűsítve ezzel a vásárlási folyamatot.

Az okos parkolási megoldások bevezetése lehetővé teszi a hatékonyabb navigációt és a várakozási idő csökkentését, illetve kényelmet biztosít a látogatók számára olyan funkciókkal, mint a digitális fizetési lehetőségek.

Digitális kioszkok és érintőképernyők segítenek a tájékozódásban a bevásárlóközpont egész területén, míg a Food&Friends területen található ételrendelő kioszkok hatékonyabbá teszik az étkezési élményt. Emellett a vásárlói kényelem és általános ügyfélélmény emelése érdekében új fejlesztésként AI-alapú, integrált információkat nyújtó chatbotot vezettünk be, amely valós idejű tájékozódási segítséget, akadálymentes navigációt biztosít.

Itt is érdemes lehet megemlíteni az egyik legújabb élményelemet a Westendben, a PIXIM-et. A Pixim egy innovatív, 10x10 méteres multimédia látványbox, amely a legmodernebb audiovizuális technológiával nyújt felejthetetlen, 15 perces élményeket. A magyar fejlesztők által tervezett Pixim a Westend 25. évfordulójának különleges attrakciója.

Egyedülálló élményt nyújt majd a látogatóknak ez a vadonatúj ismeretterjesztő és szórakoztató show, mely a természet csodái, a fantáziavilágok és a mesés látványok iránt érdeklődőket, valamint a kikapcsolódni vágyókat célozza.

Fontos fejlesztés az új bérlői platform is, amely a kommunikáció és az együttműködés erősítését célozza a bérbeadó és a bérlők között. Ez a platform eszközök széles skáláját kínálja az üzemeltetés egyszerűsítésére, a közösségépítés elősegítésére és a bérlői elégedettség növelésére.

Ezek a technológiai fejlesztések nemcsak hatékonyabbá és élvezetesebbé teszik a vásárlást, hanem lehetővé teszik az üzletek számára, hogy jobban kiszolgálják a vásárlói igényeket, tovább erősítve a Westend hírnevét, mint az innováció és az ügyfélközpontúság éllovasa.

A közösségi élet és a bevásárlóközpontok közötti kapcsolat egyre fontosabbá válik. Milyen új típusú élményeket vagy szolgáltatásokat terveznek, hogy ezek valódi közösségi terekké váljanak?

A közösségi élet és a bevásárlóközpont közötti kapcsolat további erősítése érdekében a Westend új típusú élményeket és szolgáltatásokat tervez, amelyek a teret egy pezsgő közösségi térré alakítják. A Food&Friends koncepció, amely a gasztronómiát társasági élményekkel ötvözi, már bizonyította, hogy képes olyan teret létrehozni, ahol az emberek összegyűlhetnek, kapcsolatot teremthetnek és közös élményeket szerezhetnek a vásárláson túl.

A Workplace Café egy másik izgalmas projekt, amelyben a munkavégzés és a bevásárlóközpont környezete találkozik. Ez a helyszín lehetőséget kínál arra, hogy a látogatók egy dinamikus környezetben kapcsolják össze a munkát és a szabadidőt. Modern közösségi irodatérrel, internetkapcsolattal és kényelmes ülőhelyekkel felszerelve segíti a produktivitást, miközben a bevásárlóközpont nyújtotta szolgáltatások is elérhetők.

Korábban is rendeztünk rendszeres programokat, például művészeti kiállításokat, kézműves workshopokat, élő előadásokat és szezonális ünnepségeket, amelyek célja, hogy összehozzuk az embereket és erősítsük a közösséghez tartozás érzését. Ezt a hagyományt a jövőben is folytatni fogjuk.

A kreativitás és a technológia ötvözésével továbbra is azon dolgozunk, hogy emeljük a bevásárlóközponti élményt, barátságos környezetet teremtsünk, ösztönözzük a visszatérő látogatásokat, s így a központot egy modern, előremutató desztinációként pozícionáljuk. A látogatóinkat a közeljövőben is izgalmas meglepetések várják.

Ez a 25. évforduló mérföldkő a Westend számára. Hogyan illeszkedett az ünnepi hét a hosszú távú márkaépítési stratégiába?

A Westend 25. évfordulós ünnepi hete olyan stratégiai mérföldkő volt, amely tökéletesen összhangban volt a hosszú távú márkaépítési célokkal. A rendezvények, interaktív programok és különleges promóciók révén az ünnepség kiemelte a Westend társadalmi életben betöltött szerepét, fokozta a látogatókkal való érzelmi kötődést és tovább erősítette a városi pezsgésben elfoglalt helyét.

A Niagara-vízesés újraindítása – amely a Westend egyik legkedveltebb ikonikus eleme – tökéletes egyensúlyt teremtett a múlt öröksége és a modernitás között. A vízesés lenyűgözi a látogatókat, felidézi a régi emlékeket, miközben inspirálja újabbak megteremtését. Ezáltal időtlen és vonzó központi elemmé válik a Westend mai tereiben is.

Mire vagy a legbüszkébb Westenddel kapcsolatban?

A legnagyobb büszkeség számomra, hogy az elmúlt 25 év során a Westend Budapest egyik ikonikus nevezetességévé vált, egy olyan találkozóponttá, ahol generációk jönnek össze. Az évek során bevásárlóközpontból olyan sokoldalú térré vált, ahol az emberek találkoznak, kikapcsolódnak és értékes élményeket szereznek. Legyen szó barátokról, akik minőségi időt töltenek együtt, vagy egyénekről, akik élvezik a központ nyüzsgő légkörét, a Westend szerves része lett a város mindennapi életének.

Ez az átalakulás – egy vásárlási célpontból valódi közösségi térré – tökéletesen tükrözi, hogy miként tudott alkalmazkodni az emberek igényeihez, miközben megőrizte karakterét és vonzerejét. Ikonikus státusza nem csupán az építészeti megoldásokról vagy a márkák sokszínűségéről szól, hanem azokról a kapcsolódásokról és emlékekről, amelyeket itt teremtünk.  Az, hogy a Westend ilyen mélyen beépült Budapest társadalmi és kulturális életébe, valódi bizonyítéka értékének, fontosságának és tartós örökségének a közösség számára.

Ne maradj le a fontos információkról, töltsd le a Westend applikációt!

Letöltöm a Westend Appot