Egy friss kutatás szerint a bevásárlóközpontok látogatói egyre tudatosabbak. Ha dönteniük kell, melyik bevásárlóközpontban intézzék el a szükséges termékek megvásárlását, ügyeiket, vagy hol kapcsolódjanak ki, akkor az látható, hogy a lokáció mellett a kellemes környezet és a szabadtéri lehetőségek is fontosak számukra. Emellett egyre nagyobb hangsúllyal játszik szerepet döntésükben, milyen környezettudatos termékek vagy szolgáltatások, fenntarthatósági törekvések jellemzik az adott helyet. A bevásárlóközpontok szerepe a 21. században című reprezentatív kutatás rámutat arra, ezekben is élen jár a Westend.
Gyakori vendégek a budapestiek a bevásárlóközpontokban
A megkérdezettek többsége (20%) legalább havi egyszer betér egy bevásárlóközpontba. Nagyjából ugyanennyien hetente egyszer mennek, míg a fővárosban élő válaszadók 14 százaléka mindennapos látogatója valamelyik bevásárlóközpontnak. Ez persze nem meglepő, hiszen sokkal hatékonyabban lehet elintézni a teendőinket ott, ahol sokféle bolt, sokféle szolgáltatás egy helyen érhető el.
Ezek a szempontok és szolgáltatások a legfontosabbak a vásárlóknak
Egyértelműen látszik a kutatás eredményéből, hogy a vásárlók mindinkább tudatosabbak. Az egyre gyorsuló hétköznapokban már egyáltalán nem mindegy, hol, hogyan és mit tudnak elintézni, megvásárolni. Fontos lett, hogy ne csak jó helyen legyen a bevásárlóközpont, de figyeljen a fenntarthatóságra, környezettudatosságra is, illetve az is, hogy legyen külső zöldfelülete, ahol fel lehet töltődni. De változnak a kikapcsolódási szokások is. Egy modern bevásárlóközpontnak már nemcsak az üzletkínálatot kell naprakészen tartania, de figyelnie kell arra is, hogy a látogatóiknak kínált programok, közösségi élmények is vonzóak legyenek.
A hazai és nemzetközi trendek egyaránt mutatják, hogy a bevásárlóközpontoknak egyfajta 360 fokos szolgáltatóközpontokká kell válniuk, ahol a vásárlási lehetőségeken túl közösségre és személyre szabott élményekre lelnek a látogatók, és ahol mindent gyorsan és egy helyen intézhetnek el, sőt, akár egy teljes, élménydús napot is eltölthetnek. Emellett a központok társadalmi felelősségvállalása is nagyobb szerephez jut. A Westend stratégiája ezekre az irányokra épül, előrevetítve a látogatói és vásárlói igényeket. A város szívében elhelyezkedő bevásárlóközpont leginkább közösségi munkaállomásaival, szabadtéri edzési lehetőségeivel, programkínálatával és zöld tetőkertjével emelkedik ki a mezőnyből.
Havi 32.000 forintot költenek a budapestiek
Kiderült az is, hogy budapestiek elsősorban ruházati/divatcikkekre vadásznak (48%), de sokan érkeznek a tökéletes cipő után kutatva is (36%). Érdekesség, hogy megkérdezettek majdnem fele (40%) csak nézelődik, negyedük viszont szívesen intézi ügyeit a bevásárlóközpontban.
A reprezentatív kutatás azt is vizsgálta, hogy mennyit költenek a vásárlók a bevásárlóközpontokban. Ha az élelmiszert nem számoljuk bele, akkor ez az összeg havi 31 850 forintra jön ki. A válaszadók közel negyede (23%) 20-40 ezer forintot szán nem élelmiszer jellegű termékekre, 17 százalékuk pedig ennek a felét, 10-20 ezer forintot hagy a bevásárlóközpontok üzleteiben. A megkérdezettek 16 százaléka saját bevallása szerint havi legalább 40 ezer forintot szán erre a célra.
Forrás: A Westend és a Marketing Resolution „A bevásárlóközpontok szerepe a 21. században” című reprezentatív kutatása.
Ne maradj le a fontos információkról, töltsd le a Westend applikációt!
Letöltöm a Westend Appot