Ezen a hétvégén a hazai termékeké és művészeké volt a főszerep a Westend Tetőkertjében! Vásár, koncertek és workshop is várta az érdeklődőket az első #Vegyélhazait Pikniken, aminek célja a jó hangulat mellett az volt, hogy a figyelmet a magyar termékekre, előadókra irányítsa, és összehozza az erre nyitottakat. Az esemény kapcsán Alberti Petra Biankával, a JOY és az Instyle főszerkesztőjével, a #vegyélhazait és a #hallgasshazait ötletgazdájával beszélgettünk a kezdeményezésről és a hétvége programjairól.
Az eseményen a hazai termelők, árusok és művészek nagyobb közönség előtt is bemutatkozhattak a #Vegyélhazait Piknik színpadán. A jó hangulatért zenei oldalról a Chain Bridge Pop felelt, és sokan vettek részt az Éva magazin podcastsorozatának, a "Mesélj anyukám!" közönségtalálkozóján is. A két nap során rengeteg magyar termék talált gazdára, reméljük, senki nem távozott üres kézzel!
Olvassátok el interjúnkat Alberti Petra Biankával
Mikor indult a #vegyélhazait kezdeményezés, és milyen céllal hoztátok létre?
A #vegyélhazait mozgalmat és Facebook közösséget 2020 márciusában indítottuk útjára, azzal a céllal, hogy segítsünk szélesebb körben bemutatni a magyar márkákat és a mögöttük álló alkotókat, emellett felhívjuk a figyelmet a hazai termékek vásárlásának fontosságára, mind fenntarthatósági, mind gazdasági szempontból, támogatva a hazai alkotók hosszú távú, zavartalan működését, fejlődését – ez pedig a pandémia idején nehéz helyzetbe került márkák számára nagyon fontos mentőövként tudott és tud szolgálni. A csoportban való összefogás, támogatás és a márkák által tapasztalt pozitív hatások, illetve a máig töretlen csatlakozási kedv bizonyítják, hogy nagy igény volt egy ilyen közösségi mozgalomra.
Mi motivál titeket a vásárok, piknikek szervezésére?
Számtalan sikertörténetet kaptunk az alkotóktól, szívmelengető beszámolókat utolsó szálig eladott készletekről, az eddig csak álomként dédelgetett projektek megvalósításáról, és baráti eladó-vásárló viszonyok kialakulásáról. Már a tavaly elindult #Vegyélhazait-vásársorozat kapcsán azt éreztük, fontos, hogy az online közösség élőben is tudjon találkozni, az alkotók és a vásárlók személyesen megismerhessék egymást. Ennek egy újabb formátuma a színes programokkal kibővített #Vegyélhazait Piknik.
Hogyan kapcsolódik a #vegyélhazait kezdeményezéshez a #hallgasshazait, ami szintén a hétvégi program része volta Westend Tetőkertben?
A #hallgasshazait a szintén a Marquard Media kiadójához tartozó JOY magazin projektje, ami a pandémia alatti korlátozások miatt koncert nélkül maradt zenészek támogatására jött létre, virtuális "színpadot" biztosítva az előadóknak, ezzel mind a zenészek, mind közönségük szívét is megmelengetve. A figyelemre érdemes magyar tehetségek bemutatását most pedig élőben is folytattuk a #Vegyélhazait Piknik koncertjén.
Mekkora volt az érdeklődés az árusok, illetve a zenészek részéről? Hányan jelentkeztek erre a piknikre, amit a Westend Tetőkertjében rendeztek?
Több mint 30 kiállító jelentkezett az eseményre, ami jónak mondható. Gasztro, ékszer, divat, kozmetikumok és különböző kézműves alkotók kínálatából lehetett válogatni, igazán színes volt a kínálat, melynek nagyon örülünk. Kint volt például a Tibchili, a BeeBox Budapest, a RingaBaby, és fellépett a Chain Bridge Pop is. Részletes beszámoló a kiállítókról és a programokról a Vegyél hazait insta oldalán vagy a Facebook oldalunkon található.
Hol találkozhatnak még #vegyélhazait eseménnyel az érdeklődők ezen a nyáron?
Augusztus 8-án a Balatonon, az Örvényes Beachen, 20-án Győrbe látogat el a vásársorozat, de az ősz folyamán tervben van még több vidéki helyszín is, ezek jelenleg szervezés alatt vannak.
Ne maradj le a fontos információkról, töltsd le a Westend applikációt!
Letöltöm a Westend Appot